Verzenden en Retourneren

Levertijd
Wij doen er alles aan om je product zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer je je bestelling plaats wordt deze binnen 1 a 2 werkdagen verzonden. Meestal heb je je pakketje dan de volgende dag (afhankelijk van je vervoerderskeuze) nog in huis.
Wij streven ernaar om je bestelling binnen 2 werkdagen bij je thuis te laten bezorgen, mits op voorraad en mits de omstandigheden het toelaten.
Indien we je bestelling niet op voorraad hebben zullen we je binnen 2 werkdagen op de hoogte stellen en aangeven wanneer we het verwachten te kunnen leveren.

 

Het pakketje wordt verpakt in duurzame graskartonnen dozen.  Om te beginnen wordt het gemaakt van versgemaaid, zongedroogd gras, een snel hernieuwbare grondstof waarvan de vezels zeer geschikt zijn voor het produceren van stevig karton.
 

De productie van graskarton is beter voor het milieu:

  • Tot 90% minder waterverbruik per ton papier

  • Tot 65% minder proceschemicaliën per ton papier

  • Tot 30% minder energieverbruik per ton papier

Onze pakketten worden verzonden met DHL of Homerr. Homerr is een duurzame optie en daarom onze favoriet. De zendtijd is wel langer dus houdt hier rekening mee. Zodra we je bestelling mee hebben gegeven aan de bezorger ontvang je per mail een track & trace code.


Verzendkosten
Wij werken met twee verzendbedrijven waarbij de kosten verschillen. Voor bestellingen binnen Nederland hebben wij tarieven van € 5,95 (DHL) en € 3,65 (Homerr). Voor verzendingen naar België wordt een tarief van €7,50 gerekend.

 

Bestellingen vanaf € 50 worden gratis verzonden
 

Wij bieden twee mogelijkheden aan omdat wij jullie de mogelijkheid willen bieden om een pakket snel in huis te hebben indien nodig. Bij voorkeur willen wij jullie vragen je pakket met Homerr naar je toe te laten zetten. Homerr is namelijk een duurzame verzenden, voor meer info klik hier (Over ons | Homerr)
 

Ophaalpunt
Wij bieden onze klanten ook de optie om het pakket in Someren op te halen.

In het centrum van Someren komen dagelijks jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking om te leren en te werken. Er is ruimte voor het ontwikkelen en oefenen van vaardigheden. Verbinding in Someren vinden ze belangrijk en daarom heeft Sestra contact gezocht. Dagelijks worden er zelfgemaakte producten zoals soep, worstenbroodjes, vlaggenlijnen en servies verkocht in de winkel van Oro Laan ten Rode maar nu staan ze ook klaar voor de klanten van Sestra.


Je kunt je pakketjes ophalen op:

donderdag en vrijdag tussen 09:30-12:00 en 13:30-15:30

Laan ten Roode 7, 5711 GA Someren.
Vergeet ook niet iets mee te kopen bij dit geweldige ophaalpunt.

 

Retourneren
Is een item toch niet helemaal naar wens? Dat kan gebeuren. Je hebt vanaf de ontvangstdatum 14 dagen de tijd om je pakketje te retourneren. Meld je retour aan via ons retourportaal . Doorloop de stappen om een retourlabel te ontvangen.

 

Wanneer je hier gebruik van maakt zullen we € 5,95 inhouden tijdens het terugstorten van het aankoopbedrag en hoef je niks te betalen bij het postkantoor. Op deze manier ben je vaak goedkoper uit dan wanneer je deze zelf frankeert bij het postkantoor. Dit geldt voor onze klanten vanuit België en Nederland.

Indien je geen gebruik wil maken van het retourlabel mag je jouw retour per post (op eigen kosten) opsturen naar het volgende adres (meld je retour dan nog wel even aan via de mail):


Sestrashop
Gildeplein 12
5715CL Lierop

Denk eraan dat je in dat geval het bewijsje meeneemt. Daar staat de Track & Trace code op, waarmee je het pakketje kunt volgen.

Stop je items terug in de originele verpakking en stuur het op. Zodra we je item hebben ontvangen en je retour hebben verwerkt storten we het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen terug. Items die je in de sale hebt gekocht kunnen niet worden geretourneerd.

Retourneer je vanuit België?
Retourneren vanuit België kan soms vrij duur zijn. Om te voorkomen dat je veel geld moet betalen om je retour naar ons op te sturen kun je bij ons een retourlabel aanvragen voor €7,50,-. Dit verrekenen we dan met het terug te storten bedrag van je retour.

 

Ruilen
Wil je je item liever ruilen voor iets anders? Geen probleem. Wanneer je ons even mailt op info@sestrashop.nl  en laat weten wat je retour stuurt en wat je ervoor terug wil, zorgen wij ervoor dat je nieuwe item klaar wordt gelegd. Zodra je retour bij ons binnen is sturen wij je nieuwe item naar je op (de verzendkosten voor het nieuwe item zijn natuurlijk voor onze rekening). De retourkosten bij een ruiling blijven voor eigen rekening.
 

Uitzonderingen op retour

  • Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld. Dit kan daarom niet retour gestuurd worden.

 

Retourvoorwaarden

  • Het artikel is niet gebruikt of de seal is nog intact. 

  • Alle kaartjes/tags zitten aan het product

  • Het artikel is binnen 14 dagen na ontvangstdatum weer bij ons binnen

  • Het artikel wordt in goede staat bij ons afgeleverd